Monday, December 16, 2013

Hubungan 2 isteri Ashraf semakin baik

HAMIL 5 BULAN - HUBUNGAN DUA ISTERI ASHRAF MUSLIM MAKIN BAIK 
Credit to myartis.com

Hubungan mereka makin baik!

Demikian komen Ashraf Muslim mengenai kedua-dua isterinya iaitu Noor Dayana dan Wan Sakinah Ahmad Saburi yang sebelum ini agak renggang. Malah katanya, mereka bertiga kini sudah sering keluar dan bersembahyang bersama-sama jika ada masa lapang.
 

"Semuanya baik-baik sahaja. Namun buat masa ini kami masing-masing sibuk dengan kerja dan jarang dapat jumpa bertiga," ujar Ashraf ketika ditemui media.
Terdahulu, Ashraf juga mengakui sudah bersedia memikul tanggungjawab sebagai bapa setelah isteri keduanya Wan Sakinah hamil lima bulan. Tambahnya, dia telah mempersiapkan diri untuk menjadi bapa dan ketua keluarga yang terbaik, bukan hanya untuk Wan Sakinah tetapi untuk kedua-dua isterinya.

Menurut Ashraf yang kini sibuk dengan projek langskap, pengurusan majlis dan syarikat produksi miliknya, yang penting sekarang ialah bersikap adil agar tiada pihak yang berkecil hati.

"Alhamdulillah, Sakinah sudah hampir lima bulan mengandung dan keadaan dia sekarang sihat, dia tidak banyak mengalami alahan atau mengidam yang bukan-bukan.

"Setakat ini kami belum tahu lagi jantina bayi tersebut namun saya tidak kisah sama ada lelaki atau perempuan," jelasnya dipetik sebagai berkata kelmarin

Monday, November 4, 2013

Tunai umrah bersama Ashraf Muslim

"Wahai Allah kami datang memenuhi panggilanMu
Tiadalah sekutu untukMu, segala puji dan kuasa untukMu
Kami meraba tanpa cahaya, kami yang lupa hina dan papa
Di hadapanMu yang Maha Indah, di hadapanMu yang Maha Mulia..." 

Kepada sesiapa yang berminat, boleh hubungi di nombor yang tertera di dalam gambar di bawah ini... 


Thursday, October 3, 2013

Ashraf Muslim Tengah Sibuk Buat Resepsi Kahwin?

KL, 3 OKTOBER 2013: Tak lama dulu Murai Batu pernah beritahu korang semua yang isteri kedua kepada pelakon putih melepak Ashraf Muslim iaitu Wan Sakinah sudah pun berbadan dua.

Nampaknya khabar angin itu ternyata benar apabila Ashraf Muslim sendiri telah mengaku di dalam sebuah akhbar tempatan dan ternyata dia cukup gembira apabila menerima berita berkenaan.

Dalam pada sibuk menghitung hari menerima cahaya mata, Murai Batu dikhabarkan pula dengan cerita mengenai persiapan majlis persandingan Ashraf Muslim dan isteri barunya itu tidak lama lagi.

Amboi bukan main lagi. Siap nak bersanding lagi. Ingatkan bila sudah timbulnya kontroversi seperti ini, Ashraf Muslim mengambil keputusan untuk melangsungkan secara bersederhana sahaja.

Tak mengapalah mungkin ada rezeki lebih. Jadi apa salahnya benda yang baik dihebahkan kepada orang ramai. Murai Batu difahamkan, majlis berkenaan bakal diadakan pada bulan November ini di Ipoh perak di sebuah dewan.

Khabarnya juga pelbagai persiapan sudahpun dijalankan termasuk baju pengantin dan juga pelamin yang bakal disediakan oleh sebuah perancang perkahwinan terkenal. Murai Batu dapat bayangka , bagaimana sebuah dewan yang kosong dan ringkas bakal berubah menjadi sebuah ruangan serba indah untuk majlis persandingan itu nanti.

Tak sabar rasanya Murai Batu nak terima kad undangan persandingan Ashraf dan Wan Sakinah. Pasti gempar punya dan ramai pihak media yang akan hadir ke majlis berkenaan. Walau apapun Murai Batu harap khabar angin yang Murai Batu dengar ini bukanlah omongan kosong semata-mata. Tak sabar rasanya.

Murai Batu: Patah tumbuh hilang berganti. Sesuatu yang indah tidak akan kekal selama-lamanya.

Tuesday, September 17, 2013

Wan Sakinah hamil enam minggu

Rentetan dari gambar ubat2 yang tersebar minggu sudah, Hari ini menerusi Metro Ahad, dimaklumkan bahawa kehamilan Wan Sakinah sudah pun mencecah 6 minggu. Pada awal kehamilan, Wan Sakinah mengalami alahan yang teruk. Sakit kepala, muntah dan tak lalu nak makan. Malah Wan Sakinah tidak boleh makan makanan barat seperti burger, sehinggakan bau pun boleh rasa loya. Namun kalau nasi lemak memang berselera dibuatnya.


Pasti Ashraf Muslim gembira dengan kehamilan ini. Jadi jagalah baik-baik ya. Yang penting bila isteri dah mengadung, isteri pertama jangan di lupakan.

Tuesday, September 10, 2013

Kongsi Gambar Ubat, Isteri Kedua Ashraf Muslim Hamil?

Kira-kira seminggu yang lalu, OHBULAN! ada siarkan penafian Ashraf Muslim mengenai berita kehamilan isteri keduanya yang dikenali sebagai Sakinah.



Namun baru-baru ini melalui sebuah forum tempatan, timbul pula persoalan yang sama apabila Sakinah memuat naik foto ubat-ubatan yang diterima dari sebuah klinik di Putrajaya.

Gambar itu bagaimanapun menarik perhatian kebanyakan pengikut Sakinah di Instaram hingga ada yang mengucapkan tahniah kepadanya.

Kalau difikirkan semula, mana ada sakit lain yang membolehkan orang ucap tahniah kecuali mengandung, betul tak?

Jadi persoalannya di sini, adakah Sakinah kini betul-betul berbadan dua? Mungkin Ashraf ada sebab tersendiri untuk merahsiakan perkara ini sebelum ini.

Jika mengikut kata-kata orang lama, memang tidak elok menghebohkan perkara ini di awal kehamilan kerana takut tak menjadi. Apapun, kita doakan yang terbaik untuk Sakinah dan Ashraf ya.

Sumber: Forum Cari, Oh Bulan & InteraksiGosip.com


Tuesday, September 3, 2013

Ashraf Muslim nafi isteri kedua hamil

sumber dari Rotikaya.com

Lewat petang semalam, kami terima beberapa keping gambar yang menunjukkan pasangan pengantin baru Ashraf Muslim dan isteri keduanya, Sakinah luangkan masa bersama di sebuah pusat membeli belah di Kuala Lumpur.

Itu bukan perkara yang luar biasa, mereka sudah bergelar suami isteri — suka hati merekalah hendak lakukan apa pun bersama sama.

Tetapi, pengirim e-mail ini turut memberitahu kami yang fizikal Sakinah kelihatan seperti orang sedang mengandung selain perbuatan Ashraf Muslim yang mengusap perut isterinya itu di’khalayak ramai beberapa kali. Romantic much?

Kami menghubungi Ashraf Muslim untuk mendapatkan kepastian tentang khabar angin ini dan selebriti popular itu pantas menafikan yang isteri keduanya itu sudah hamil.

“Takdelah. Belum mengandung atau apa apa — insyaAllah kalau ada rezeki nanti,” jawab Ashraf Muslim ringkas di’ikuti ketawa penuh makna.

Isu anak ini menjadi topik perbualan utama di kalangan peminat dunia hiburan tempatan selepas perkahwinan kedua Ashraf Muslim diketahui umum kerana di’katakan itulah antara sebab kenapa pelakon ini berkahwin lain.




Monday, July 29, 2013

Ashraf Muslim pulih silaturahim

Ashraf Muslim pulih silaturahim

TIDAK ada apa lagi yang mahu saya katakan selain memohon ampun dan maaf kepada kedua-dua keluarga mertua saya dan keluarga sendiri atas apa yang telah berlaku. Mungkin dengan permohonan maaf ini dapat merungkai segala kekusutan," pinta Ashraf Muslim, 32, petang Khamis lalu.

Kemelut perkahwinan kedua Ashraf nampaknya semakin reda apabila pelakon berkenaan bersedia memberikan jawapan terhadap apa yang tersimpul sejak berita perkahwinan itu diketahui umum.

Bagi Asraf dia tidak berniat untuk menyinggung hati mana-mana pihak atas isu tersebut tetapi sebagai manusia biasa dia tidak dapat lari daripada ditimpa musibah terutama apabila melibatkan soal peribadi yang sudah pastinya tidak perlu dikongsi bersama umum.

Namun menyedari dirinya merupakan orang dikenali, dia akur apabila berita yang sepatutnya menjadi rahsia keluarga tersebar dengan cepat.

Biarpun perkahwinan kedua Asraf dengan Wan Sakinah Ahmad Saburi, 29 bukan lagi rahsia namun ramai menaruh rasa simpati terhadap isteri pertamanya, Noor Dayana Lokman, 26,

“Selama ini saya banyak mendiamkan diri dan membiarkan sahaja berita-berita yang tak benar keluar. Nampaknya kali ini saya sudah bersedia untuk menerangkan perkara sebenar tentang perkahwinan kedua ini.

“Saya tahu banyak jiwa yang terluka. Apa-apa pun saya mahu mohon maaf pada Dayana. Saya tahu dia terluka bila saya buat keputusan ini.

“Bila dia tahu tentang pernikahan ini memang dia terkejut. Saya cerita baik-baik dan terangkan satu persatu kepadanya apa yang terjadi.

“Hati wanita ini kita kena pujuk dan jaga. Insya-Allah antara saya dan Dayana biarlah kami sama-sama perbaiki hubungan kembali. Tak usah orang luar campur dengan menyebarkan macam-macam cerita tak betul.

“Sebagai suami saya mahu memulihkan hubungan kami. Saya perlu jaga emosi kedua-dua isteri saya untuk tidak terpengaruh dengan cerita orang luar yang setiap hari ‘mencucuk’ dengan cerita yang tak benar.

“Apa yang paling penting kesemua ahli keluarga saya faham dan menerima situasi ini. Malah nikah kali kedua ini juga bukan sebab zuriat seperti yang disebarkan orang di dalam blog dan sebagainya," jelas Asraf lagi.

Bercerita mengenai Sakinah pula, Ashraf sudahpun mengenali isteri keduanya sejak beberapa tahun lalu sebelum dia mengenali isteri pertamanya lagi. Hubungan atas dasar kawan yang membawa mereka kepada satu ikatan yang sah sebagai suami isteri.

Meskipun begitu Ashraf tahu kebanyakan orang luar terutama peminatnya menyalahkan Wan Sakinah seratus peratus atas segala permasalahan ini.

“Macam-macam orang kata pada dia. Saya tahu dan saya minta dia supaya bersabar sahaja. Kalau dia dengar cakap orang luar tak mungkin kami boleh hidup bersama-sama sebagai suami isteri.

“Sebagai isteri saya mahu dia dengar cakap saya. Nak bahagia kena sabar. Kita fikir sama-sama macam mana nak bahagia," jelasnya.

Saturday, July 27, 2013

Komen Ashraf: 'Saya tahu Dayana terluka'

Ashraf: 'Saya tahu Dayana terluka'
25 Julai 2013
Gambar pernikahan Ashraf Muslim dengan Sakinah di Thailand
[Dikemaskini] "SAYA tahu dia (Dayana) terluka," demikian reaksi pelakon, Ashraf Muslim ketika diminta mengulas tentang kontroversi yang melibatkan dirinya dengan isteri pertamanya, Noor Dayana Lokman.

“Semoga segala penjelasan saya ini... Saya minta semua dapat membantu saya dan mungkin ada salah silap, saya minta maaf.

“Saya harapkan apa yang saya beritahu ini tidak mengaibkan orang lain,” ujar Ashraf ketika mengadakan sidang media khas di ibu kota, hari ini.

Ashraf mengadakan sidang media berkenaan bagi menjelaskan kedudukan sebenar berhubung perkahwinan keduanya dengan Wan Sakinah Ahmad Shaburi.

Berikut adalah sesi soal jawab Ashraf bersama pihak media.

MEDIA : Kenapa baru sekarang Ashraf mahu menjelaskan kepada media?

ASHRAF:Saya lihat, apabila saya terlalu berdiam diri, terlalu banyak spekulasi dan cerita-cerita tak baik saya dengar.

Banyak perkara yang boleh menjatuhkan, memalukan, menghina saya, menghina isteri-isteri saya, menghina keluarga saya boleh berlaku.

Ini menyebabkan saya agak terkilan dan saya rasa ini masanya untuk saya beritahu kepada orang di sekeliling saya.

MEDIA : Bagaimana hubungan Ashraf dengan isteri (Dayana)?

ASHRAF:OK. Alhamdulillah. Saya dan Dayana OK tak ada masalah.

Dengan Sakinah juga tak ada masalah. Cuma, iyalah, apabila...saya tak nak apa yang berlaku di luar sana, orang mengata menyebabkan kerosakan dan hubungan kami menjadi tak baik.

Saya juga tak nak disebabkan orang luar juga, hubungan antara keluarga dengan bapa mertua dan orang sekeliling dengan keluarga saya menjadi tak baik.

Dalam keadaan sekarang ini alhamdulillah.

Saya baru hantar ibu dan bapa mertua saya (ibu bapa Dayana) ke lapangan terbang untuk menunaikan umrah.

MEDIA : Jadi, hubungan dengan keluarga mertua tak ada masalah?

ASHRAF:Tak ada masalah sebenarnya cuma ada yang marah.

Memanglah kita tak boleh nak halang orang marah kan?

Macam-macamlah yang diperkatakan tetapi macam mana pun mereka keluarga mertua saya. Ini mengambil masa.

MEDIA : Pagi tadi Asyraf dikatakan ke mahkamah. Betul?

ASHRAF:Saya rasa itu berita tak betul. Sebab pagi tadi, saya pergi menghantar keluarga mertua saya ke lapangan terbang.

MEDIA : Bagaimana hubungan Dayana dengan Sakinah?

ASHRAF:Sekarang mereka(Dayana dan Sakinah) sedang keluar sama-sama.

MEDIA : Adakah hubungan mereka baik?

ASHRAF:Dalam proses. Kena berbaiklah. Ini memanglah, dalam peringkat permulaan memang cakap tak sukalah apalah tapi ini tugas saya.

Saya sebagai ketua keluarga kena jagalah semua sekali.

Dari sudut isteri-isteri saya, keluarga mertua, keluarga saya semua. Jadi, kalau ada orang luar yang buat kucar-kacir yang mencucuk sana sini, itu yang tak betul.

Tetapi alhamdulillah sekarang ini mereka OK.

MEDIA : Sebelum ini Ashraf dakwa ada media yang memfitnah dengan mengatakan Ashraf berpoligami. Tapi ternyata benar Ashraf berpoligami. Apa komen?

ASHRAF: Yang dikatakan fitnah itu, sebab kenyataan itu (disiar media) bukan datang dari saya, Sakinah atau Dayana. Tidak ada.

Tetapi saya tidak menafikan. Saya cuma mengatakan perkara itu tidak datang kami.

Macam mana kenyataan itu boleh keluar. Kalau diikutkan etika kewartawanan, ia tidak boleh.

Setahu saya lah tapi tak apa, perkara itu dah lepas.

Saya minta maaf banyak-banyak. Kalau boleh nak rahsiakan perkara ini tetapi disebabkan orang dah tahu, nak elak-elak pun dah tak boleh juga.

Jadi, sekarang nak kena betulkan balik.

MEDIA: Bagaimana penerimaan keluarga Ashraf sendiri?

ASHRAF: Setiap pergerakan saya, setiap niat saya, saya beritahu mereka awal-awal dan saya beritahu awal-awal.

Cuma, ada yang tidak terima. Apabila tidak terima itu yang bertindak di luar jangkaan. Siapa itu kena nilai sendiri.

Saya tidak mahu mengaibkan sesiapa. Tak apalah sebab, tidak semua yang kita buat orang terima.

MEDIA: Mengapa berkahwin kali kedua sedangkan perkahwinan pertama masih baru?

ASHRAF: Kalau orang itu berniat hendak kahwin, dia akan kahwinlah.

Kita ini manusia. Saya bukan sempurna. Saya tidak mahu berlaku fitnah di dalam hati saya.

Ini bukan sebab zuriat atau keluarga. Bukan! Apabila kita ada rasa perasaan itu, kalau kita elak-elak macam manapun, nanti ia akan...

Saya takut saya akan buat benda yang tidak baik.

Lebih baik saya berkahwin. Apabila buat keputusan kahwin, itu yang macam saya cakap tadi.

MEDIA: Mengapa berkahwin di Thailand?

ASHRAF: Itu satu keputusan yang saya susah hendak lakukan. Pertama untuk poligami, lama saya fikir.

Bukan senang hendak berpoligami, saya tahu susah.

Saya tanya kepada banyak ustaz, pakar kaunseling dan berbincang.

Bukan saya buat satu keputusan mahu terus berpoligami. Tidak.

Semuanya ada pro dan kontra.

Keputusan bernikah di luar negara pun, saya fikir beribu kali.

Tapi disebabkan pada peringkat permulaan, niat saya ini saya sudah beritahu keluarga saya, Dayana, ibu dan bapa mertua saya.

Apabila saya sudah terangkan, ada yang tidak terima dan apabila saya failkan untuk berpoligami, ada tindakan di luar jangkaan yang saya agak terkejut juga.

Jadi, tidak mengapalah, mungkin itu menyebabkan saya membuat keputusan untuk kahwin di luar negara.

Sebab kita tahu, apabila di mahkamah, perjalanannya agak panjang sedikit. Disebabkan ramai yang sudah membuat spekulasi yang macam-macam, akan banyak mengaibkan keluarga saya dan orang lain, perkara ini akan berpanjangan.

Nanti, ia akan menyakitkan hati ramai orang. Saya buat keputusan untuk berkahwin di luar negara.

MEDIA: Siapa yang ada ketika majlis nikah di luar negara?

ASHRAF: Keluarga saya, adik beradik semua ada. Keluarga Sakinah, mak ayah dia, adik beradik dia, saudara mara semua ada. Saya bawa dalam 30 orang.

Bukan kahwin lari. Orang kata kahwin lari...tidak.

MEDIA: Adakah Dayana mengetahui mengenai perkahwinan itu?

ASHRAF: (Dayana) Tidak tahu. Memang saya tak beritahu pada peringkat permulaan. Memang saya nak beritahu selepas itu.

Saya tahu hati dia terluka, saya tahu hati dia bersedih. Saya minta maaf banyak-banyak pada dia.

Saya terangkan pada dia, sebab apabila saya minta elok-elok, jawapannya begini. Tak apa, saya buat cara ini untuk menerangkan pada dia selepas itu.

Tetapi, tentang tiket pernebangan itu...apabila saya balik itu, dah tentu dia kemaskan. Saya pun tak sempat nak beritahu. Saya baru sampai semalam (ketika kejadian).

Esok paginya, baru saya nak beritahu. Memang Tuhan nak tunjuk. Saya pujuk dia, bincang dengan dia, cakap elok-elok.

Hati perempuan kan, saya kena fahamlah.

MEDIA: Perancangan untuk buat kenduri?

ASHRAF: Ada. Apabila semua sudah selesai, semua sudah redha. Saya mahu buat yang terbaik untuk semua, untuk isteri-isteri saya, untuk keluarga saya. Tengoklah macam mana nanti.

Kenduri mungkin tak adalah besar-besar. Untuk keluarga-keluarga saja. Mungkin awak semua (media) saya jemputlah.

Kenduri doa selamat saja.

MEDIA: Sudah ada dua rumah, jadi beraya di mana?

ASHRAF: Saya belum merancang lagi tentang itu. Fokus saya sekarang ini adalah untuk meredakan keadaan dulu.

MEDIA: Isteri tinggal sebumbung?

ASHRAF: Asing-asing. Dayana tinggal dengan saya.

MEDIA: Bagaimana keadaan Sakinah apabila dia dihentam teruk oleh orang di luar sana?

ASHRAF: Kita mesti tertekan apabila orang asyik kutuk kita, cakap macam-macam, hina kita. Tapi, apa yang saya boleh pesan pada dia, sabar. Itu saja.

Mulut orang kita tidak boleh tutup. Sabar, sabar, sabar dan dengar apa yang saya cakap.

Sebagai seorang isteri, kalau hendak bahagia, dengar saya cakap. Kalau tidak dengar, memang tak bahagialah.

Kalau melawan, melawan, melawan, tidak jadi juga. Itu yang saya nasihat pada mereka supaya mereka bersabar.

MEDIA: Tentang mereka keluar bersama, pertama kali mereka keluar bersama atau pun...?

ASHRAF: Ada (keluar) sebelum ini. Biar mereka berbincang ke apa ke, ikut merekalah. 'Women talk'. Biarlah.

MEDIA: Dayana sudah boleh terima Sakinah?

ASHRAF: Dalam proses. Kita tak boleh hendak cakap 100 peratus sebab ini perempuan.

Kita sebagai seorang lelaki kena faham perempuan. Nak terima itu hak dia. Kita tak tahu dia nak terima macam mana.

MEDIA: Ada Dayana minta dilepaskan ke?

ASHRAF: Tak adalah. Jauh sekali. Tak ada. 'Think foward' kalau kita 'think backward' macam-macam jadi tak betul. Benda dah selesai dan kita fikir macam mana nak jadi lebih baik.

Saya nak minta maaf kepada pihak media. Sebelum-sebelum ini, mungkin ada benda yang saya terpaksa nak rahsiakan, ada benda yang saya perlu beritahu.

Hal berkaitan keluarga ini, kita banyak benda nak kena jaga. Kadang-kadang terlepas itu, terpaksa kita...iyalah benda-benda terlepas itu...

Sebenarnya saya tak nak beritahu, nanti baru saya beritahu, tetapi entah macam mana boleh terbongkar.

Macam-macam sudah berlalu, kena sabar, kena telan. Tapi itu silap saya.

Saya mengaku silap saya. Macam ada yang cakap berkahwin di luar sana tak betul...bagi saya, kahwin di luar di mana-mana pun sama. Saya kahwin dulu pun di luar negara juga.

Cuma, persepsi saja. Apabila kita berpoligami, orang cakap macam-macam.

MEDIA: Apa komen Ashraf tentang puisi 'Dayana' yang tersebar.

ASHRAF: Tak ada. Dayana langsung tak buat puisi. Dia pun tak ada masa, dia pun bukan orang berpuitis, saya kenal dia. Itu bukan dia. Bagi saya, orang ambil kesempatanlah.

Benda ini sudah jadi kecoh begini, ditambah lagi (dengan puisi).

Ada yang cakap Dayana masuk hospital sebab sakit apa semua, tak ada.

Dayana memang demam. Dia sendiri cakap, 'kenapalah buat kenyataan seperti itu'. Tapi saya faham apabila orang marah, kita kena terimalah.

Saya sayang keluarga mertua saya, isteri-isteri saya, keluarga saya.

MEDIA: Ada dakwaan mengatakan Ashraf penyebab Sakinah putus tunang.

ASHRAF: Itu saya tidak tahu. Saya tahu pasal dia putus tunang tetapi ia tidak ada kena mengena dengan saya.

MEDIA: Apa harapan Ashraf selepas ini?

ASHRAF: Harapan saya, doakanlah. Kadang-kadang kita tulis atau dalam blog, salah satu doa.

Sebab saya tidak pernah mengaibkan orang lain. Jadi, janganlah nak mengaibkan saya dan keluarga saya.

Saya harap di luar sana, janganlah kita fikir yang ini salah, yang itu salah. Saya nak yang terbaik untuk saya dan keluarga saya.

Kalau boleh kami dapat meneruskan perjalanan hidup ini dengan baik.

Hubungan kami sekeluarga baik - Ashraf Muslim

Hubungan kami sekeluarga baik - Ashraf Muslim

Oleh MUHAMMAD AZRUL RADI
25 Julai 2013 -

Serik dengan kata-kata orang luar mengenainya, pelakon Mohd. Ashraf Muslim, 32, hari ini tampil bagi menjernihkan keadaan berkenaan kes poligaminya yang telah memakan diri.

Menurut empunya badan, sebagai ketua keluarga, adalah menjadi tanggungjawab beliau untuk menjaga keharmonian keluarganya daripada menjadi perbualan ramai.

"Sebenarnya isu poligami ini antara saya dan isteri-isteri saya sudah pun kembali jernih. Apa yang membuatkan ia keruh adalah kerana cakap-cakap orang di luar yang tidak mengetahui perkara sebenar," katanya pada sidang akhbar di Menara Mara, di sini hari ini.

Ashraf sebelum ini menjadi bahan bualan kerana mengaku bernikah kali kedua dengan Wan Sakinah Ahmad Saburi, 29, tanpa mendapat restu dan berbohong kepada isteri pertamanya, Noor Dayana Lokman, 26.

Ditanya mengapa dia hadir ke sidang akhbar ini berseorangan, jelasnya, kedua-dua isterinya sedang keluar bersama dan dia sendiri belum bersedia untuk membawa mereka bertemu media.

"Buat masa ini, hubungan mereka berdua baik. Malah, sekarang pun mereka sedang bersama dan sedang berjalan-jalan.

"Saya sudah katakan pada mereka, buat masa ini, biar saya seorang dahulu yang tampil menjernihkan keadaan melibatkan orang di luar sana. Bila masanya sudah sedia, saya akan bawa mereka bertemu dengan pihak media," jelasnya. - UTUSAN ONLINE

Dayana Pernah Masuk Hospital Kerana Terlalu Tertekan – Bapa

Dayana Pernah Masuk Hospital Kerana Terlalu Tertekan – Bapa

Ketika dihubungi, Noor Dayana Lokman, 26, menolak untuk memberikan sebarang kenyataan tentang suaminya, Ashraf Muslim, 32, yang bernikah kali kedua dengan seorang wanita bernama Wan Sakinah Ahmad Saburi, 29, di Thailand tanpa pengetahuannya.

Image

Itulah yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia semalam. Namun demikian, bapa Dayana iaitu Haji Lokman Abdul Hamid, 54, telah berjaya ditemubual untuk menceritakan tentang Dayana setelah mengetahui suaminya ingin bernikah kali kedua melalui permohonan mahkamah April lepas:

Ana (panggilan untuk Dayana) tahu di mana duduk tempatnya sebagai isteri yang perlu berada di sisi Ashraf. Walau macam mana teruk perlakuan Ashraf terhadap Ana namun dia tetap setia bersama suaminya. Ana seorang anak yang penyabar.

Kalau nak tahu Ana pernah ditahan di hospital sebab terlalu tertekan gara-gara membaca surat permohonan untuk berpoligami daripada Ashraf pada April lalu. Dia memang tak menyangka suaminya itu sanggup bertindak sebegitu.

Dan apa juga penderitaan yang dialami Ana itu sama sekali tidak pernah dikongsi bersama saya mahupun ibunya (Normah Mohamad)

Ana memang seorang yang berahsia. Tidak pernah sesekali membuka cerita perkahwinannya atau memburukkan suaminya di hadapan kami sehinggalah kejadian pada 9 Julai lalu sebaik sahaja kepulangan Ashraf dari Thailand.

Image
Gambar dihantar pada kami, didakwa diambil semasa majlis pernikahan Ashraf dan Sakinah di Thailand

Rasanya jelas yang Lokman merasa amat kecewa dengan perbuatan menantunya itu. Sangkanya setelah menipu Dayana untuk bernikah di Thailand, Ashraf akan meminta maaf dan menginsafi kesilapan yang telah dibuat.

Namun sebaliknya, lebih banyak penipuan Ashraf keluar di media, salah satunya tentang kesetiaan Ashraf sedangkan dia telah bermain kayu tiga. Beliau menambah:-

Berkahwin senyap-senyap di Bangkok adalah satu tindakan yang sangat keterlaluan dan mencalarkan maruah kami sekeluarga. Ashraf seperti memperbodoh- bodohkan kami.

Dia telah mengecewakan hati banyak pihak. Pada mulanya saya enggan membuka pekung di dada. Tapi apabila keadaan bertambah teruk, saya tak punya pilihan bersuara.

Hati bapa mana yang tidak kecewa bila melihatkan anak perempuannya berduka. Kita sebagai orang luar hanya berharap Haji Lokman dapat bersabar dan semoga satu jalan penyelesaian terbaik akan muncul untuk situasi ini.

Wednesday, July 17, 2013

Ashraf Muslim Telah Bernikah Dengan Wan Sakinah Di Thailand

Ashraf Muslim sebenarnya telah pun bernikah buat kali kedua dengan bekas kru produksi televisyen, Wan Sakinah Ahmad Saburi di Thailand, 7 Julai lalu. Perkara ini diketahui apabila Ashraf hari ini hadir ke Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur.

Sehubungan dengan itu, Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini membenarkan pelakon Mohd. Ashraf Muslim untuk menarik balik permohonan kebenaran poligami. Hakim Syarie Muhamad Abdul Karim Wahab mengarahkan Mohd. Ashraf untuk membayar kos mahkamah RM8,000 kepada isteri pertama, Noor Dayana Lokman.

Sakinah

Ashraf Muslim Dijangka Fail permohonan poligami hari ini



Walaupun sebelum ini Ashraf Muslim enggan mengulas lanjut tentang isu ingin berkahwin lagi selain memberikan kenyataan yang selamat, hari ini timbul pula perkembangan baru tentang niat beliau itu.

Berita Harian melaporkan yang Ashraf Muslim dijangka akan memfailkan permohonan poligami di Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur hari ini.

Permohonan itu adalah untuk membolehkan Ashraf Muslim mendapat kebenaran mahkamah untuk berkahwin lagi namun tiada maklumat tentang identiti bakal isteri keduanya.

Perkahwinan pertama Ashraf Muslim adalah bersama Noor Dayana yang pelakon itu sendiri akui sedang menghadapi masalah namun tetap nafikan sebarang khabar angin yang beliau ingin berkahwin dua.

Kita tunggu sahaja perkhabaran dari mahkamah hari ini jika benar Ashraf Muslim teruskan hasrat failkan permohonan poligami beliau.

Tuesday, May 7, 2013

Ashraf enggan komen isu kahwin dua

Ashraf enggan komen isu kahwin dua


SEBUAH forum gosip hiburan popular di internet mengeluarkan satu dakwaan bahawa pelakon yang dahulunya pernah popular menerusi drama Manjalara, Ashraf Muslim, telah berkunjung ke sebuah mahkamah syariah baru-baru ini.

Tujuannya adalah untuk membuka sebuah fail mendapatkan kebenaran berkahwin dua dengan kelulusan isteri pertama.

Susulan dengan dakwaan terbabit, timbul desas-desus mengatakan punca tindakan Ashraf, 32, mahu berkahwin lain disebabkan tiada zuriat dengan isteri pertamanya, Noor Dayana.

Perkahwinan pasangan itu hampir memasuki usia tiga tahun setelah diijabkabulkan pada 30 Ogos 2011 di Tanah Suci, Mekah.

Kosmo! mendapatkan pengesahan dan keterangan lanjut daripada pelakon filem Aku Masih Dara itu berhubung isu terbabit. Ikuti temu bual bersama Ashraf ketika dihubungi menerusi telefon baru-baru ini.

Kosmo!: Benarkah dakwaan bahawa Ashraf telah pergi ke sebuah mahkamah syariah untuk membuka fail kebenaran berkahwin dua dengan kelulusan isteri pertama?

ASHRAF: Saya ada ke sana tapi saya tidak boleh komen lanjut atas sebab apa.

Adakah benar dakwaan rumah tangga Ashraf kini bergolak sehingga menyebabkan Ashraf berkahwin lain?

Saya tidak perlu cakap. Memang ada isu tapi saya tidak boleh cerita sekarang.


Sejauh manakah kebenaran dakwaan terbabit?

Tiada komen!

Bagaimanakah kehidupan peribadi Ashraf bersama keluarga sekarang?

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan tiada sebarang masalah.

Adakah sebarang khabar gembira daripada Ashraf mengenai cahaya mata?

Buat masa sekarang belum ada rezeki lagi. Kami ada berikhtiar menerusi kaedah perubatan moden dan tradisional tapi belum rezeki kami.

Semakin kurang dilihat di kaca televisyen atau layar perak, adakah Ashraf sudah nekad untuk bersara daripada dunia lakonan?

Berdakwah itu ada banyak cara dan Insya-Allah kalau ada rezeki saya akan berlakon. Saya mendapat banyak tawaran tapi terpaksa tolak kerana saya mempunyai prinsip. Prioriti saya adalah kehidupan saya sekarang untuk mengubat orang sakit.

Bercerita mengenai dunia lakonan yang bukan lagi menjadi prioriti Ashraf, adakah anda terkilan sekiranya masih ada naskhah lakonan anda sebelum ini yang mungkin kurang sopan disiarkan di televisyen berulang kali?

Ada antara lakonan lama saya boleh menjatuhkan aib saya tapi saya kena terima perkara yang sudah berlaku dan saya tiada kuasa untuk menghalangnya. Sepatutnya stesen televisyen tidak boleh mengeluarkan drama atau program yang agak berbahaya bagi saya dan boleh mendatangkan syak wasangka kepada pesakit saya.

Adakah Ashraf terkilan dengan tindakan sesetengah stesen televisyen yang tidak menghormati pendirian anda dan beberapa rakan artis yang telah berhijrah?

Saya reda tapi saya berharap stesen televisyen menghormati pendirian saya. Saya tidak berapa berminat kalau stesen TV mengeluarkan drama atau filem lakonan saya yang tidak betul.

Ashraf sudah lama menyepi daripada industri seni, sudi kongsikan perkembangan terbaharu sekarang?

Saya sibuk menguruskan klinik dan Pusat Perubatan Islam Al-Hidayah milik saya setiap hari. Selain itu saya turut menguruskan sebuah produksi iaitu Al-Hidayah Production dan telah menerbitkan dua buah drama sebelum ini iaitu Aku Bukan Haji dan Surat Untuk Dia. Selepas ini akan ada drama terbaharu daripada produksi saya yang sedang diusahakan.